Rabu, Mei 12, 2010

Badminton oh Badminton Siri IV

Kecewa. Itulah yang boleh aku ungkapkan menyaksikan kekalahan mengejut Malaysia ke atas Jepun untuk menafikan negara menjuarai kumpulan D. Aku ramalkan Kenichi Tago memberikan saingan sengit buat Chong Wei, tetapi sebaliknya berlaku ke atas beregu Fairuzizuan-Zakry.

Benar kata Misbun Sidek, "Jangan perkecilkan Jepun." Pada pandangan aku, pasukan Jepun tidaklah sekuat mana cuma aku terkilan dengan permainan selamba oleh pemain Malaysia terutama pasangan beregu kedua yang kelihatan kekok dengan gandingan dan gelanggang sendiri!

Aku sama sekali tidak menyangka begini kesudahannya. Laluan sukar bakal menanti. Andai kejayaan dilakar melalui jalan sebegini, mungkin kejayaan itu lebih indah.

Walaupun skuad Piala Thomas 2010 ini bukanlah skuad terbaik yang pernah dilahirkan. Aku yakin, jika memang sudah rezeki kita, ia tetap akan menjadi milik kita. Amin....

2 ulasan:

blackpurple @ jowopinter berkata...

Malaysia bukan tak bagus, tapi Jepun lebih bagus.

BuRuuj berkata...

kang bp,
orang Jepun yang tipikal jelas kelihatan serta ditunjukkan dengan semangat kejepunan. maka terhasilah kemenangan yg tidak diduga.