Khamis, Mei 06, 2010

Curd Puding Cinta

Bahan-bahan:
Setin susu cair, sepeket serbuk curd puding, 2 sudu besar gula (ikut suka), air 2500ml.

Cara memasak: Masak sehingga mendidih campuran air, susu dan gula. Padam api. Masukkan serbuk curd puding dan kacau sehingga sebati. Tuang dalam bekas.

Insyaallah, kepada mereka yang berdekatan. Curd puding cinta akan sampai di hadapan pintu anda esok pagi. Hanya ini yang mampu aku berikan sebagai hadiah untuk kalian. Ini juga merupakan tanda kesyukuran di atas cinta luhur yang Allah anugerahkan kepada kedua orang tuaku yang telah melahirkan aku.

Terima kasih Tuhan kerana menciptakan roh dan jasadku.
Terima kasih mak dan bapak kerana telah melahirkan dan membesarkan aku.
Terima kasih semua kerana sudi berkawan dengan aku.
Kepada yang membenciku, terima kasih kerana membantu aku menghisap diri.

(tahun ini, ia jatuh pada hari Jumaat. Alhamdulillah....erkk...dah 26tahun beb usiaku. Argh....it doesn't matter. It's just a number! eceh....)

Tiada ulasan: