Rabu, Mei 12, 2010

Badminton oh Badminton Siri V

Malam ini, aku lebih diam berbanding semalam. Teman serumah pun kehairanan dengan perubahan ketara aku ketika menyaksikan perlawanan kegemaran. Namun, di dalam hati, seperti sedang meletus gunung berapi dengan lahar dan debunya. Lantas hangat pipi terasa selepas negara mendahului 2-0.

Iya. Itulah aku yang mudah mengalirkan airmata pada setiap perkara yang menjadi kesukaan aku. Sekalung tahniah buat skuad badminton negara. Walaupun laluan sukar menanti Jumaat nanti, hadapilah dengan senyuman.

Sebenarnya kemenangan percuma ke atas Nigeria menyebabkan kita tiada perlawanan pemanas badan bagi menyesuaikan diri dengan gelanggang dan persekitaran. Usah menoleh lagi ke belakang. Banyak pengajaran daripada setiap perkara dan perbuatan. Usah leka. Jadilah luar biasa!
Tidak dilupakan, sekalung tahniah kepada pasukan hoki kebangsaan yang membenam juara bertahan India dengan 5-2. Peluang masih terbuka. Kalaulah di rumah sewaku ada astro, aku pasti akan memegang alat kawalan tv. hehehe...

Tiada ulasan: