Ahad, April 05, 2009

Dalam dilema

Aku pelajar, tapi pakai stiker RA. Sebab dulu aku RA. Aku pelajar tapi kadang-kadang pakai kad matrik staf, sebab dulu aku staf. Kadang-kadang aku lalu pintu pagar utama dan kadang-kadang aku lalu pintu pagar belakang. Puncanya ada tiga.
1. Pak 'guard'
2. Jauh
3. Bonggol

Kalau lalu pintu pagar utama, pak 'guard' tersangatlah strict tapi lebih dekat ke fakulti dan kurang bonggol. Kalau lalu pintu pagar belakang pulak, pak 'guard' takdelah strict sangat tapi lebih jauh dan banyak bonggol. Setiap kali tiba di lampu isyarat di mana tempat aku menyewa, setiap kali itulah akan berlaku konflik dalam diri. Sama ada nak lalu pintu utama atau belakang. Kadang-kadang, bila terasa nak lalu pintu utama, aku akan jadi bomoh minta hujan. Kadang-kadang menjadi! Makanya, pak 'guard' takdelah nak menahan aku. Tapi, kalau dah tersurat nasib badan, lalu pintu utama ke, pintu blakang ke, nak kene tahan dengan pak 'guard' tue, aku memang dah tak boleh nak buat apelah. Tapi syukur, setakat ini, aku belum pernah kene saman lagi. Tapi masa kene tahan dan bersoal-jawab dengan pak 'guard' tue, raser macam nak bunuh dia pun ada juga. huh........

8 ulasan:

tasekM berkata...

aku tolong bg parang. he he.


.

Tanpa Nama berkata...

ko bc laa pape yg patut. pastu hembus ke dia. mesti dia kasik ko lepas pastu. hahhahaha

Tanpa Nama berkata...

baca surah yasin. ayat 9. hembus.
hehe

akimsensei berkata...

ala dila,kalau sticker RA tu still valid,pakai yg tu je dulu.senang nk park kt mana2 kan.hah,jgn marah pak guard tu sbb strict ke apa,tu semua sbb ARAHAN org atas,diorg tu just koje je utk periuk nasi dorg,cuba2 la berunding ng dorg.kalau memg xsalah,memg xkan timbul issue.xsemua pakguard tu strict sgt,ada yg okay.

p/s:tp kalau kene saman yg xbersebab tu,memg pakguard tu nk kene blasah.ko inpom je kodikon,dia kan maharaja aras tinggi kt situ.miahaha,smpi skang den still anti kodikon.

BuRuuj berkata...

tasik,
pistol xde ke?

fafa,
tak menjadi.huhu...

azwan,
terima kaseh;) pas hembus ape jadik?

akim,
ha...yg tue pun masalah gak. dh invalid setahun yg lalu. aku gamble kn? hahaha....

Tanpa Nama berkata...

ha. kan ayat tu yg nabi s.a.w. baca masa umah dia kena kepung dgn bani quraisy. jd invisible. hehe

Yana Ismail berkata...

akak, pkcik Selamat kenal? huh ;P

BuRuuj berkata...

azwan,
sharing is caring;)

princess,
kenal.huhu...penah kene dgn die ke?