Sabtu, Oktober 24, 2009

Teruja

Bertuahnya badan dapat berlawan dengan pemain badminton universiti. Segalanya bermula apabila latihan "player U" dibatalkan (mungkin) tanpa pengetahuan seorang pelajar ini. Namanya Amalina, pelajar tahun 3...

Aku ke komplek sukan jumaat malam seperti selalu-selalu. Mengasah kemahiran dengan harapan dapat mewakili Malaysia (eceh...). Seawal 2000H aku bermain tanpa henti sehinggalah penempah gelanggang berikutnya sampai. Tidak berpuas hati akan ketidakbasahan baju, kami ke gelanggang belakang sekali yang kosong. Bermain dan bermain sehinggalah tiba Amalina. Aku yang tidak berhenti dari awalnya, mengajak Amalina bermain bersama. Kalah beb! Dia memang terror! 21-4. Aku suruh kawan aku pulak ambil peluang berlawan dengan Amalina sambil-sambil aku perhatikan cara dia bermain dan sambil-sambil aku berehat. Kemudian, aku ajak Amalina bermain sekali lagi dengan harapan aku tidak kalah teruk, sekurang-kurangnya 10-21. Ya, taktik permainan aku menjadi! Walaupun kalah 12-21. Amalina yang seakan-akan tidak berpuas hati akan kebangkitan aku, dia ajak berlawan 1set lagi. Ternyata, permainan aku semakin meningkat! Tapi still, aku kalah (17-21).

Aku bermain badminton bukan atas ajaran sesiapa. Cuma kerana aku minat. Dan dalam perjalanan pulang, aku dapat satu semangat agar aku belajar teknik dan taktik yang betul supaya suatu hari nanti siapa tahu yang aku mampu mewakili Malaysia? Sesiapa hebat di luar sana, mari tolong aku mencapai cita-citaku ini...Insyaallah...ameen;)

Tiada ulasan: