Isnin, Oktober 05, 2009

Kalau ceker, iwak, tu aku tahulah...

Semalam, aku, mak dan kakak ke Batu Pahat. Menghadiri jemputan kawen di sana. Usai makan, naik ke rumah untuk bertemu pengantin di biliknya.

Duduk-duduk, makan kuih raya sementara menanti ketibaan pengantin lelaki. Mak dan kakak menunaikan solat zuhur. Embah yang duduk berdekatan mulai menghampiri aku untuk berbual.

Embah: @#$%^&*&^%$#@ ndi?

Aku: Mareng Pontian.

Embah: Oooohh... *&^%$#@^&*?

Aku: Pengantin tu kawannya saya...

Embah: Ooohhh Kawannya...

Aku: (nasib baik betul, main hentam jer nih!)

Embah: %^$#@*&#@&*

Aku: mmmm (hah sudah, ape yang embah cakap nih? Huaa....mane mak nie? Aku tak tahu nak jawap ape ni...)

Embah: @#!%^&*@^$*&%$#@ bla...bla...bla...

Last-last, aku yang dari tadi tersenyum kambing dan menjawab ha'ah, mmm..., owhh... sampai dah buntu, aku pun berterus-terang,

"err...tok, saya orak reti sangat ngomong jowo nih. Sitik-sitik jah."

Embah: @#$%^&*@#^&* (sambil menghulurkan kek kukus buah)

Aku pun ape lagi, bedal la kek kegemaran aku tu dengan harapan kemunculan mak.

Tiada ulasan: