Jumaat, Mei 22, 2009

What do u expect from a-month RA?

Please....help me. If u are a supervisor, what do u expect from a-month RA ek? nak jugak ek tue walaupun ayat inggeris dah sempurna. Al-maklumlah...johorean. hehe...;)

Aku pernah bertanya pada beberapa orang pelajar yang menggunakan makmal di bawah seliaanku. "Akak garang ke?" "Taklah...akak tegas. Tapi kadang-kadang tue takut jugak!" balas mereka.

So, buatlah kerja dengan sempurna. Rancang kerja, banyakkan membaca dan paling penting jangan mengharap pada orang lain. Anda mungkin akan menyusahkan mereka! Dan inilah yang aku alami sejak aku 'bertugas' di Makmal Kultur Tisu Tumbuhan! Lepas satu...satu datang. Tak habis-habis. Last-last nanti, diorang yang grad, aku ntah ke mana. Banyak kerja aku tertangguh sebab mereka. Aku rasa pelajar sekarang kebanyakannya mengharap pada orang lain. "Spoon-feed". Hei!! Tolonglah berusaha lebih sikit!

Sekarang nie pulak, aku punyer supervisor hire seorang RA yang tak tahu ape2 untuk sebulan. Supervisor aku kata nak habiskan duit upah RM1000 dalam bajet vot aku. Baik supervisor aku tue hire aku dengan kawan aku yang lagi sorang tue! Dapat gak RM500 sorang. Aduss......

7 ulasan:

Yana Ismail berkata...

Ckpla dgn supervisor 2 kak.hehe.

akimsensei berkata...

apalagi dila, belasah je la RA tu. sebulan pun sebulan la. tugas RA nk assist RO. kalau RO pn kokap nk bg command kt RA, abis la. haha. yg penting, communication biaq smpi maksud. n cari RA yg rajin dan willing to help, jgn yg asyik nk kene suap je. haha.

BuRuuj berkata...

princess,
dah cakap dah..huhu;(

akim,
payah la...kalu utk sebulun jer, baik hire RA yg ade pengalaman..nak ajar yg xde pengalaman pun dh makan masa. huhuhu...

blackpurple @ jowopinter berkata...

O, kerja bidang tissue culture. Menarik......

ღnFashyaღ berkata...

sabar dilla sabar...huuuuuu takut dilla marah
hihi

BuRuuj berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
BuRuuj berkata...

kang bp,
yup! hehe...

fasya,
takut ek? bagus! hahaha...