Selasa, Mei 12, 2009

Happy Nurses Day

Aku pernah bertanya pada ramai sahabat lelakiku, apa kriteria isteri yang mereka mahukan. Majoriti mahu isteri mereka seorang guru atau jururawat. Aku tanya mengapa. Jawab mereka, cikgu banyak cuti dan masa bersama suami dan anak-anak. Senang untuk mengajar anak kalau cikgu ada di rumah. Jururawat pulak? Kalau suami atau anak-anak sakit, merekalah 'first aid'nya. Aku tanya lagi, kalau jodoh kamu bukan 2 orang itu, macamana? Mereka kata, aku akan usahakan jugak! Cikgu dengan nurse nie bagus. Baik, lemah-lembut, sopan-santun...

Argh...prejudisnya mereka!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

berusaha melatih isteri agar mempunyai kebolehan sedemikian kot.

macam pandai dalam rawatan kecemasan.

kak jgn la prejudis kat laki macam ni kak. haha

Yana Ismail berkata...

Hehe ckgu 2 memang slalo dgr.ahaks.hehe.sbb byk masa terluang kot.hehe,tp xsmua fikir g2 kak.

Insyirah berkata...

baca entri ni...teringat plak baru² ni Encik Tunang saya cakap, nak tgk pompuan lawa...biasanya yg jadi cikgu atau nurse. panas hati je saya dengar. mentang² la saya bukan cikgu atau nurse. rasa mcm nak piat² je telinga dia.

BuRuuj berkata...

azwan,
bukan prejudis kat kamu. hehe...

princess,
semua isteri dan ibu adalah guru dan jururawat tanpa perlu menjawat jawatan itu! betul x?

perasan atau tidak, jarang kita jumpe cikgu dan nurse yang andartu kn?

alamnasyrah,
jangan! jangan tak piat! hahaha...