Isnin, Januari 12, 2009

Bila Izrail datang memanggil

Seram jer bunyinyer kan? Tapi itulah hakikat yg harus kita semua terima. Tak kesahlah walau siape pun die. Minggu lepas, sikat punyer sikat. Aku kutiplah rerambut yg berguguran di lantai. "Ma’aih... ade uban yg gugur lah.."

Teringat lak kata-kata seorang ustaz nie. "Petanda kedatangan malaikat maut buat kali pertama ialah apabila uban mulai tumbuh di kepala." So, maknenyer malaikat tue telah datang menjenguk aku ketika aku sendiri pun tak sedar. Bile lah agaknyer dan aku tgh buat apelah lah agaknyer waktu tue..kan? Eee...seram lak bile teringat.

Dan minggu lepas jugak, aku telah diserang penyakit ketaq. Tangan kanan dan kiri nie asyik menggeletar jer...tp yg paling ketara, tangan kanan. Aku tak tau kenape. Orang kate kurang zat galian. Manakan tak kurang, asyik telan ubat dan berpantang itu-ini. Memangla kurang zat. Dan badan nie dah berapa kali telan antibiotik. Rasernyer dalam badan nie dah habis semua bakteria berguna.

Hurm...aku taknak mati lagi...banyak lagi perkara yg tak setel. Huaa...:(

Tiada ulasan: