Jumaat, Oktober 29, 2010

Zamani

Mak: Yang, yayang nak tau tak?

"Kenape mak?"

Mak: Zamani dah meninggal.

"Hah? Mak ni, biar betul? Bile? Kenape? Sakit ape? "
Aku yang ketika itu sedang memandu terkejut di atas berita itu. Tapi, nasib baik ketika itu sedang tersadai di hadapan lampu isyarat. Kalau sedang bergerak, mungkin aku akan hilang kawalan atau brek dengan tiba-tiba.

"Dia meninggal kat Taiwan," sambung mak lagi.

"Ish mak ni, ntah sape-sape ntah tu. Bukan zamani ah."
Kakak yang sedari tadi mendiamkan diri bermain-main dengan Alif di tempat duduk belakang mula bersuara.

"Bukan Zamani lah dik. Ameng spring tu. Dia kene tangkap sebab dadah."

Ish...ish...mak ni. Jauh benor sasul nya tu.

Mak ketawa dengan rumor yang disebarkan tadi.
Fuh....lega!
..................................................................
Itulah dia mak kesayangan aku. Dia tahu benar yang anak dia ni suka sangat sama Zamani Slam. Inilah dia artis yang pernah menggusarkan hati mak di atas kenyataan aku yang aku mahu berkahwin dengannya. Ish ish...mak...mak...;)

Tiada ulasan: