Jumaat, Ogos 14, 2009

Keluar Kepompong

Hampir seminggu aku mengkuarantinkan diri di rumah. Ke makmal tidak, balik kampung pun tidak. Aku memenjarakan diri. Sakit tidak, demam pun tidak. Takut, mungkin... Housemate sorang je yang rajin ke makmal.


Malam selasa yang lepas, aku bermimpi lagi tentang kematian. Bukan orang lain kali ini. Mayat itu adalah aku. Ya, aku seram sejuk. Siapa tak takut mati beb? Bangun dari tidur, alhamdulillah...aku masih bernyawa. Takut juga ek bila sadar-sadar je dah kat dalam lubang kubur! Masyaallah....

Orang kata, mimpi mati tandanya panjang umur. Aku harap begitulah.. Tapi, aku ni selalu je dejavu. uWaaa......taknak mati lagi.......

2 ulasan:

Yana Ismail berkata...

hmm...tak pernah lagi mimpi cm2..mestilah sgt takut kn kak?hmm doa byk2 tau!

BuRuuj berkata...

hmm...takut gak. tp fitrah insan, pelupa.