Jumaat, November 28, 2008

Route To Kuching II



Mentari pagi menyinari penerbangan kami ke sana... Masyaallah.... Indah sungguh ^^



Cat statue. Yela, Kuchingla katakan! Hurm...satu family bermesra kat situ. Dan kami di waktu terik mentari tue jugak nak bergambar-gambar. Makanya, ramai yang meng'hon' kami. Nampak sangat kami nie pelancong. hehe....seronok!



Restoran yang penuh dengan imej borneo. Tak makan kat situ pun, kami dah kenyang dengan pemandangannya. Seronok tak terhingga sampaikan perut pun tak rasa lapar walaupun dah time makan. hehe...^^


Sarakraf.. Cantik jika dibuat perhiasan rumah. Tapi apakan daya, tak terlarat pulak nak bawa balik nanti. So, ambik gambar jela buat kenang-kenangan. (",)


"Engkaulah ratu di mahligai permata, Istana bayangan syurga....(Balqis-UNIC)"
Agaknya begitulah bayangan istana milik ratu Balqis ek? Masuk ke Merdeka Palace Hotel nie pun aku dah rasa terpegun. Cantik dan megah!



Art Gallery yang ada di situ. Hurm....Mahal harganya! Cukuplah sekadar memandang=)


Sepetang di Muzium Sarawak. Selepas seharian mengantukkan diri di Malaysian Society Applied Biology 2008, kami bersiar-siar di kawasan sekitarnya. Hah, ape lagi! Snap! Snap! hehe...puas jadi model itu dan ini. So, sesiapa yang nak amek kami sebagai model, dipersilakan!




Hibiscus di taman larangan. hik...hik... ;) Species nie adalah species yang tawaduk. Walauapepun yang terjadi, bunganya akan tetap tunduk ke bumi. Patah leher kot! hehe.... ;)


Hand straight to heart. Kata-kata yang ade kat cermin kedai cenderahati nie. Sweet kan? Dan aku hanya memandang dari luar cermin. Tak berani masuk. Takut! Kampung betul aku nih!



Makan malam or dinner. hik...hik... ;) Ape yang pasti, sedap sangat! Makanan tradisi sarawak. Maaflah, takde gambar makanan tue sebab takut habis di'tangkap' orang lain kalau asyik 'tangkap' gambar. :)

Dua malam di sana sangat singkat bagi kami. Pertama kali menaiki pesawat dan melancong ke negeri borneo sangat mengujakan aku. Walaupun tak habis 'round', aku sudah cukup seronok ke tempat-tempat yang sempat aku singgah. Ole-ole untuk orang tersayang tak pernah aku lupa. Penuh beg baju aku. hehe.... Dan hujan yang sangat lebat sehinggakan sedikit banjir dalam masa tak sampai sejam! Seperti menandakan ketidak izinan 'mereka' membenarkan aku pulang. hoho...macam poyo jerk!


Dan selamat juga kami tiba di "Kuching International Airport". Pergi berlima, balik bertiga. Sorang dari kami pulang ke kampung di Miri manakala sorang lagi nak bercuti lagi dengan sepupu-sepupu yang turut diterbangkan dari Johor! haha...cuti sakan betul dia nih!

Ok, adios!!

7 ulasan:

nik_khoir berkata...

Bestnya dila dapat jalan2 =).. hikmah perjalanan, banyak mengingatkan kita pada kebesaranNya.. kerana.. in everything, there are signs, indicating Allah is the One!

blackpurple @ jowopinter berkata...

Lama sungguh tak singgah Kuching. Hmmm.....

rasso berkata...

huhu.. bulan 12 ni sy ada di kuching... bawa diri ke sana... huh~

BuRuuj berkata...

nik,
jauh perjalanan luas pemandangan.

jowopinter,
kuching best!

rasso,
kenape asyik sedih jerk? la tahzan, innallaha ma'ana;)

Yana Ismail berkata...

Hehe,seronknye dpt jalan2 cr makan.alahai

BuRuuj berkata...

yana,
best kalau sekali-sekala..selalu jemu juga..

Amanina berkata...

kamek suka kuching..betul..sik tipu..