Jumaat, Oktober 24, 2008

hah? 110? biar betul?

Aku sungguh bertuah dilahirkan di Johor dan menjadi orang sini. Kaya dengan budaya dan adat resam yang masih lagi diperturunkan.

"Cantik nya gadis berbaju kurung johor......" antara bait lagu Salem Iklim tentang gadis selatan yang ayu, cantik, manis dan sebagainya...

Kalau bab raya, kat johor memang meriah. Sebulan puasa...maka sebulanlah kami beraya. Open house memang setiap hari ada. Tak kiralah hujung minggu ke...time keje ke...sampai ada yang ambil cuti semata2 nak buat dan menghadiri open house. Kadang-kadang tue bertindan dengan banyak tempat pada satu2 masa.

Bagi yang dijemput tue memang bertuahlah. "stemet" sikit kata orang johor. boleh makan free sampai perut rasa nak pecah. Aku....entah yerk?? Bulan puasa lepas berat aku naik. Almaklumlah...puasa. Time puasa, memang berat aku naik. Aku pun heran. Biasanya orang turun. Tapi, kalau time raya pulak, berat aku akan turun. Terbalik kan? Hahaha...jangan jeles. Sekarang nie aku rasa berat dah kembali kepada yang asal. 110. nape? tak caya? ekceli...110 pound daa...takkanlah kilo pulak. Kalau kilo, memang berat dosa nih. Hik..hik...

Apepun, sebagai seorang perwira, aku kene turunkan lagi berat ke angka yang aku idamkan. Ringan sikit nak bawa berlari. Lagipun sebagai persediaan untuk Khemah Tahunan hujung tahun ni. Chaiyo'!!!

3 ulasan:

Yana Ismail berkata...

wah!pelik tp menarik..ni yg buat jeles ni..huhuhu

Tanpa Nama berkata...

110 pound? mcm terlalu ringan jekkk

BuRuuj berkata...

princess,
kan dh ade yg jeles. haha...

fafa,
ringan ek?