Selasa, Oktober 14, 2008

Dunia Blog

Aku masuk ke dalam dunia blog ini kerana 2 orang.

Pertama, kerana Miss Huszalina. Dia cikgu bioinfomatik aku masa aku di tahun 3 pengajian. Dia suruh kami semua buat blog. Maka, aku pun buatlah. Blog aku pada masa tue, punyalah skema. Almaklumlah...takde pengalaman menulis di sawang. Blog aku pun takdelah menarik sangat, lagipun buat sekadar untuk mendapatkan markah bagi subjek tue..

Kedua, kerana Tok Rimau. Dia kawan subjek Global Isu aku. Kami satu kumpulan. Dia selalu cerita tentang blog dia yang dapat menarik perhatian seorang warga China yang ingin mengetahui asal-usul penyanyi kat kenduri kawen. Err...kalau salah fakta, maaf ye tok. Dah lupe laa... Dan inilah blog aku yang sekarang. Baru je beberapa bulan berada di sawang. Sekarang blog aku mungkin ada yang skema dan mungkin tidak. Ntahlah...aku pun tak tahu. Terpulang kepada pembaca yang pernah singgah di blog aku. Aku tak pandai sangat ilmu komputer nie. Tapi aku ingin sangat pelajarinya. Kekadang kalau aku ada kelapangan, aku belajar cara menggunakan perisian komputer. Sekurang2nya boleh menambahkan value added aku.

Kisah di blog aku ada tentang fakta, tentang diri aku, tentang kawan2 dan tentang orang di sekeliling aku. Masyarakat dan negara pun termasuk la jugak. Tok pernah cakap dengan aku, bunyinya lebih kurang macam nie "you buat lah cite. ape2 cite. tok tahu you banyak cite. tapi bila menulis tue, you tak perlulah statekan at the end of your story 'moral dari cerita adalah...' yang tue orang akan faham sendiri."

Hurmm...betul kata tok. Tok idola aku dalam dunia blog. yela, mungkin ramai lagi yang hebat di luar sana, tapi maafkan aku kerana tidak mengenali kalian. Oleh kerana aku mengenali tok, so aku jadikan dia idola aku. Kekadang aku nak jadi macam dia. Menulis dan menulis. Tapi....agak sukar bagiku. Pun begitu berusahalah untuk berusaha. Chaiyo'!!!!

3 ulasan:

A t i Q a h berkata...

Saye juge. Sebab beliau la saye tau blog tu hape. haha.

Lily Abdullah berkata...

Saya juga kenal blog hanya kerana satu assignment universiti.


dan masih ingat lagi soalan tu - what is weblog? Describe blabla...

hehe..

BuRuuj berkata...

atiqah,
ha...kan?

waterlily,
ok tak markah nyer? sy punya markah, oklah. lecturer ckp at least kita tau weblog tue hape.hehe...