Isnin, Ogos 18, 2008

Wedding Planner and Psychologist

Aku tiba awal dek kehabisan tiket pada tarikh yang aku mahu. Bermalam di rumah kawan di Bangi, aku bosan. Makanya, aku berhajat bermalam di rumah pengantin aje. Boleh rewang. Hari Jumaat ke "Alam Anda", cari hadiah. Makan tengahari di food court yang diconquer oleh kakitangan kerajaan. Perut dah berisi, terus ke Banting. Belok punya belok, jumpe jalan mati daa... "Apelah co-pilot nie, kate dah 2 kali ke rumah Kak Jiji, camne leh sesat nih?" Hampir sejam jugaklah baru tiba di destinasi. Aku didropkan di situ. Berseorangan. Yang lain akan menghadiri jemputan di Taman Melawati esoknya. Aku malas nak ikut. Bukan kawan aku.

Di situ, tak semena-mena, aku diiktiraf dan diangkat sebagai "orang kuat" majlis. Dijemput menghadiri meeting tue! Semua yang berkaitan dengan pengantin, aku bereskan. Mak Kam siap panggil aku "wedding planner"! Fuh, kerjaya best tue. Income manyak masyuk. Tapi yang nie aku ikhlas. Pak Lang pulak anggap aku sedare diorang. Dan aku, dalam tak sampai sehari dah dapat ingat nama-nama mereka. Tidur malam ku kelewatan. Pada hari kejadian, muka ku cengkung, mata lebam. Macam jerangkung! Ambil gambar macamanapun tak fotogenik. Huaa....

Jam 3 aku mula bersalaman mengucapkan selamat tinggal. Mereka nak bekalkan aku berkat tapi aku tolak. Takut basi kataku sebab tiket bas jam 7. Hanya biskut dan telur yang dibungakan aku ambil. Mereka terharu atas kerjasama "tip-top" yang aku berikan. Alhamdulillah, aku berterima kasih kat makayah aku sebab didik aku bermasyarakat. Makanya, alah bisa tegal biasa..

Bas delay sejam. Nampak gaya, kami akan tiba lewat. Aku letih, tapi tetap bersemangat untuk mengetahui perkembangan Olimpik Beijing. Aku mimpi yang Chong Wei dapat perak. Aku ber'sms' dengan kawanku. Ternyata mimpiku benar belaka. Aku kenal Chong Wei. Mental lemah. Bantulah dia untuk dapatkan pakar psikologi seperti aku.
........................................................

p/s: Mahu ambil aku jadi wedding planner atau psychologist? Lupakan saja.....

Tiada ulasan: