Isnin, Ogos 25, 2008

Cobaan....

"Kalaulah naik kuda hitam
lari kencang, nafas pun panjang
Kalaulah punya pacar hitam
walau hari panas, senyum senang...."

Aku tak minat dan tak tahu sama sekali perkembangan mereka. Tapi oleh kerana peralatan teknologi ku dan kertas-kertas yang bersepah di tingkat bawah sejak semalam telah menyebabkan aku terus melekat di situ. Pada awalnya, konsentrasi terhadap kerja yang berlambak sedikit pun tidak terganggu walaupun hanya beberapa inci jarakku dari tv. Tapi apabila aku mendengarkan lagu ini, aku terus memandang ke arahnya. Dunia Compaq di depan mata sudah tidak ku hirau.

Konsentrasi mula tergugat. Housemate yang memang meminati program realiti itu sudah mula bertindak menjadi juri tak diundang. Aku...sekali-sekala menyanyi bagaikan berada dalam pertandingan. Masa berlalu. Rancangan sampai ke penghujung. "Kuda hitam" menang. Aku tewas dalam godaan. Kertas-kertas dan teknologi kubiar berantakkan. Sakit badan bermain badminton pada malam jumaat yang lepas terus menghantui. Aku beradu. Dan kerja-kerja itu tidak sedikit pun berkurangan. Aku demam.

4 ulasan:

Tok Rimau berkata...

Cepat sembuh.

BuRuuj berkata...

thank you tok =)

BuRuuj berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
BuRuuj berkata...

ulasan dipadam,
hah?