Isnin, Jun 30, 2008

Sorakan Emosi


Seperti ada satu tarikan untuk aku bangun menyaksikan perlawanan itu. Rasanyer, inilah kali pertama aku sanggup bersekang mata untuk menonton bola. Jerman bermain baik pada awal permainan. Tapi Sepanyol dulu menjaringkan gol pada minit ke-33. Selepas itu, permainan Jerman banyak yang tidak kena. Sepanyol lebih banyak melakukan serangan demi serangan sama ada pada babak pertama atau kedua. Pertahanan Jerman tidak seampuh World Cup dulu. Banyak yang bolos sehingga ke kotak penalti. Pada aku, siapa yang bermain baik, dia akan menjuarainya. Ramalanku tepat, Sepanyol muncul juara. Sebelum menyaksikan perlawanan live itu, aku seperti terlebih dahulu 'live' dalam mimpi. Aku pelik. Menyaksikan Torres menjaringkan gol, terdetik di hati, "macam penah mimpi". Ntah. Walaupun 'orang kampung' aku kalah, tapi aku seperti biasa. Tiada apa yang berubah. Tapi tak tahulah kalau orang kampung Parit Jerman, Kukup Pontian. Adakah mereka akan bersedih?

2 ulasan:

Tok Rimau berkata...

Tok tak tengok gol bol bolos. Tok dah tidur. Tapi sempat tengok Bolos Saja Dinding itu kat Astro.

BuRuuj berkata...

huhu..kite takde kuali =(