Rabu, Jun 11, 2008

LARIAN 2


Skuad larian pentauliahan yang aku bawa dpt no.3 keseluruhan dari 12 IPTA yg terlibat. Walaupun bukan tanggungjawab aku pada mulanya, tp sebagai askar yg berkaliber seperti aku (riak nih), tugas yang diberikan agak last minute telah aku selesaikan dengan jayanya. Berbekalkan kuasa veto yang diberikan dan kerjasama dari semua terutamanya kadet, kita telah berjaya. yiiiiihaaaaa!!!!!!!!!!
Aku turut berlari untuk kategori terbuka wanita yang terdiri dari pegawai sukarela, Young Officer dan askar tetap. Bagi pasukan UTM, hanya aku dan Kpl Fatimah yang masuk sbb cuma kami saja yg ada sbg wakil staf wanita. Kpl Fatimah penah berkata kepadaku, "Puan, saya anak dah 5, kalau puan kalah dengan saya, puan malu sbb puan muda lagi." Wah, pedas sungguh kata-katanya. Aku anggap ia sbg satu cabaran.
Di hari pertandingan, aku berazam untuk berlari non-stop sbb aku tahu kekuatan dn kelemahan aku dlm long distance run. Trek yg paling mencabar pernah aku tempuh adalah di sini. Berbukit-bukit, kebun dan jalanraya sejauh 7km anggaranku. Tapi penganjur kata 5km. Ah, mereka tipu. Aku jadikan abang angkatku sebagai 'moral' sbb dia kuat lari. Tapi semasa berlari, aku cari sorang kawan dari UNIMAS untuk lari beriringan. Walaupun kami bertanding, tp persahabatan lebih penting. Kami support antara kami sehingga akhirnya dia mendapat tempat ke-4 dan aku ke-5. Wah...terer gak ek aku nie walaupun dah lame tak lari sejauh itu. Kpl Fatimah dpt no.6. Dia kate dia taknak berada jauh dgn aku. Hehe...aku lak jadi 'moral' dia.

"Boleh tahan gak ek puan lari, bukit tak berhenti tue..saya tak laratlah puan tapi saya taknak jauh dari puan. Tue yg saya kejar jugak walaupun flat." Katanya. Hadiah sampai tempat ke-10, kira orait la tue dpt no.5 dari lebih 30 penyertaan. Hehe....

Tiada ulasan: