Isnin, Oktober 17, 2011

Tamu Hujung Minggu (Cerita gasak)

Bagi suami-isteri-PJJ (perhubungan jarak jauh), hujung minggulah waktu dinanti-nanti untuk diluangkan bersama.  Bagi perantau macam aku, bukan setiap hujung minggu dapat aku luangkan. Maafkan aku ayahbonda :(

Hujung minggu yang baru berlalu ini, aku menerima kehadiran beberapa orang tetamu. Pertama, bekas jurulatih di PUSWATAN. Tanpa dirancang dengan teliti, kami bermain boling bersama. Best! Mereka memang terer main boling, makanya mereka mengajarku. Buat pertama kalinya, aku memperoleh point melebihi 100! Yeay!!!

Kedua, abang ipar. Memang dia selalu bertugas di sini tapi kali ini untuk satu kejohanan antarabangsa yang menyebabkan aku kepingin hadir. Walaupun bukan sukan badminton mahupun hoki atau bola tampar, aku minat juga menonton orang bergasak! hihi.... 7th World Junior & Cadet Karate Championship. Malaysia tidak berjaya melayakan diri ke kelompok akhir.


Hujung minggu yang pendek menyebabkan aku menghargai setiap detik yang ada. Samosa dan laksa penang menjadi hidangan untuk tamu-tamu hujung mingguku.

Tiada ulasan: