Rabu, Oktober 12, 2011

Permata Hati

Pemimpin (perempuan) yang bijak.
Itulah nama srikandi yang baru lahir dalam keluarga kami.

"Ish...ish...awak ni. Kalau ada anak sendiri nanti macamana la yer?"

Aku hanya tersenyum apabila diajukan soalan itu. Hanya mampu berdoa, semoga aku istiqomah dalam setiap amal yang aku perbuat.

Di usia mudaku dulu, aku sudah mempunyai ramai anak saudara dan cucu saudara! Perasaan ini amat berbeza apabila mempunyai anak saudara yang lahir tatkala aku menginjak dewasa.

Ini semua untuk mereka dua beradik. Hadiah daripada mak usu untuk kesekian kalinya. Tapi bukan yang 'teddy bear' itu. Itu mak usu punya, hadiah daripada kenalan semasa berkursus yang lalu.

Mak usu sayang amat pada kalian. Apabila berjauhan ini, sebaknya terasa...

2 ulasan:

ღnFashyaღ berkata...

Dah lahir dah adik alif. Berapa bulan dah dilla?

Seronok beli baju baby kan. Comel2

BuRuuj berkata...

fasya,
dh 3bulan dh...

yup!mmg best beli baju baby;)