Isnin, Ogos 09, 2010

Diari Sepagi

Hari ini, aku menjalani medical check-up di Pusat Kesihatan UTM. Untuk melanjutkan perkhidmatan di dalam Askar Wataniah, aku harus berbuat demikian. Alhamdulillah...semuanya berjalan lancar. Sambil menyelam melihat dasar, aku mengambil kesempatan bertemu doktor gigi. Buat scaling. Hmm...puas hati! Senyuman makin berserilah raya tahun ni :D

Kemudian, pergi ke Taman Universiti untuk mencuci gambar tentera berukuran passport. Di awalnya, aku tidak mempamerkan kupon parking kerana menyangkakan di awal pagi, pihak berkuasa tidak meronda. Namun, selepas melihat kelibat, aku segera mempamerkan kupon. Alaahai.... Sambil-sambil menantikan gambar segera siap, aku melihat seorang lelaki meletakkan sesuatu di wiper setiap kenderaan yang parkir. Namun, yang menghairankan aku, kenapa kereta yang 'biasa-biasa' dia letak tapi kereta mewah tidak diletakkan? Bila aku baca heading iklan; "looking for a job in the hotel industry?" Hey...apesal nak double standard ni? Ingat orang berkereta mewah tu tak tengok ke iklan macam ni? Dan ingat kami yang 'biasa-biasa' ni pandang sangatlah iklan macam ni?

Lagi satu yang aku heran dengan pihak berkuasa yang pandang bulu. Depan mata aku, kereta mewah tidak berkupon buat tak nampak aje, tapi kereta aku dan kereta 'biasa', bukan main belek lagi kuponnya. haih..... Kadang-kadang geram, marah pun ada. Baru je parking, dah menyibuk nak tengok kupon. Kalaulah mereka tu benar-benar menjalankan tugas, kenapa sehingga ke hari ini, tempat letak kereta berkupon di kawasan Perling yang dikuasai oleh si mata sepet masih lagi tidak dikuatkuasakan surat saman? Mereka langsung tidak mempamerkan kupon, kenapa tak disaman? Kenapa pihak berkuasa tiada seorang pun di situ? Kenapa? Takut dibelasah mereka kah? hmmm....entahlah...hati tikus!

Tiada ulasan: