Isnin, Jun 07, 2010

World Cup Fever

Aku bagaikan Misa-e, ibu kepada karektor Crayon Sin Chan yang menggemari barangan free. Bukan dari azali tabiat itu menular, tetapi baru-baru ini je..

Aku yang tak pernah beli jajan Jack n Jill yang mahal-mahal itu, boleh teruja dengan barangan percuma yang ditawarkan dalam setiap bungkusan. Demi mendapatkan negara kegemaranku (Argentina), aku berusaha membelinya satu demi satu. Itulah hasilnya, Argentina tak dapat, duit melayang dan kolestrol meningkat hasil daripada tabiat makan snek kentang yang memang terbukti berkolestrol tinggi. Walaupun akal waras menimbang yang kemungkinan mendapatkan negara kegemaran amatlah rendah!

Sembilan bungkus aku beli. Total duit lebih kurang RM 25. Aku dapat Paraguay, 2 Slovenia, Serbia, Filipina, Honduras, 2 Switzerland (1 dah bagi kawan) dan satu bungkus hampa kerana tiada hadiah (penipu!!!!). Portugal itu aku dapat melalui kawan kepada rakan serumah yang bekerja di Jack n Jill. Hmm...dahsyat kan???

Bila lidah dah tak tahan dek kemasinannya, aku berhenti membeli. ish...ish... Sebenarnya aku harus berjimat di saat genting masalah kewangan yang menimpa diri ini. Hmm...terbayang di kotak fikiran, ada sesiapa yang berminat mahu membeli 'keychain' itu dari aku?? hehe...

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Filipina???? errrrr.......mereka masuk dalam senarai team kahhh???? mcm x penah dgr pun. hurmmmmm

BuRuuj berkata...

ntahlah kak. sy pun heran gak.hehe...

Nina Aman berkata...

saya sokong Germany!!

BuRuuj berkata...

aman,
owh...minat jermen ye? Ballack cedera skrg, ade peluang ker? hehe....

Nina Aman berkata...

hehe..kelakar la akak beli jajan potato chip byk2 sampai dapat team fav...err...last2 tak dapat kan? =D

Cr. Siti Hazreen Shahrom berkata...

baru tahu ada benda tu...leh la beli satu nanti hehe

Cr. Siti Hazreen Shahrom berkata...

baru tahu ada benda tu...leh la beli satu nanti hehe

BuRuuj berkata...

aman,
klakar kan? ish...ish...

cikgu,
beli...jgn tak beli;)