Jumaat, Mac 26, 2010

Marang Merapu Kepunten Parang Sekepper

Kelakar pun ada. Aku ibarat budak-budak yang merengek mahukan mainan tetapi apabila keinginan tidak dipenuhi ibu ayah, lantas menangis kerana membayangkan aku tidak akan dapat memiliki mainan sebegitu rupa. Kelakar kan?

Mereka yang berada di sekitar aku sekarang ini tahu situasi aku yang kemaruk mahukan "durian runtuh" atau "dapat terpijak". Di antara berjuta, aku merupakan pendengar setia radio sinar fm. Apabila ada peraduan 'teka lagu merapu di sinar'. Aku bersemangat mahu memenangi hadiahnya. Aku akui, walaupun aku ada jawapan tepat, tetapi kemungkinan untuk aku tembusi talian amatlah kecil. Entah berapa peratus.

Demi menantikan pembayang lagu merapu dan isyarat memanggil, aku resah. Nak buat itu tak kena, nak buat ini tak kena. Ish....

Baru sebentar tadi aku merasa amat kecewa. Di saat-saat genting menunggu isyarat memanggil, aku terima panggilan dari sahabatku menanyakan tentang nama tukang urut yang dia pernah kunjungi. Haih....memang keluhan yang keluar. Tapi aku tetap menjawab panggilan tetapi oleh kerana fikiran melayang memikirkan wang ringgit, aku tak dapat membantunya.

Maafkan aku tok...

2 ulasan:

ღnFashyaღ berkata...

berusaha lagi dilla..cayok!!!

BuRuuj berkata...

fashya,
huhu... thank u;)