Sabtu, Ogos 03, 2013

Bungkam



 Foto ini diambil sewaktu perlawanan persahabatan antarabangsa di Std. Hoki Bukit Serindit Melaka.

Berita kematian hero hoki kebangsaan, Chua Boon Huat amat mengejutkan aku.  Dia bukan siapa-siapa pun denganku.  Baik teman biasa, pertalian darah jauh sekali.  Mungkin sekadar peminat yang tidak tegar.  Namun, sehingga kini, setiap kali teringatkan dia dan membaca kisah tentang dia, air mata ini takkan pernah berhenti untuk mengalir.  Sedih yang aku sendiri rasa pelik, kenapa aku perlu menangis sebegitu.  Sehinggakan rakan sekerja melarangku membaca akhbar yang menceritakan tentangnya kerana penat melihat aku menangis.  Bila difikirkan sebab musababnya, agaknya aku ni fanatik dengan sukan hokilah sebagai punca kesedihan melanda…

Ibarat kehilangan kekasih hati, seminggu dua nanti, hilanglah kot sedihnya tu.. Haih~

Kalau dia muslim, mesti aku akan menziarahinya sebelum dikebumikan.  Bukan jauh pun Taman Semabok Perdana tu...

 

Tiada ulasan: