Rabu, Mei 08, 2013

Dirgahayu!



Alhamdulillah…genap usiaku 29 tahun semalam (ahaks…tua ke? Hihi….) Masih belum berpunya selain milik Pencipta dan keluarga tercinta.  Harus bagi aku berusaha bersungguh-sungguh untuk mencari calon selewat-lewatnya tahun hadapan.  Andai tidak juga dimakbulkan Tuhan, aku redha dan pasrah (haha…macam ayat menyerah jer?)  Sebabnya, andai melangkaui 30-an, usaha ke arah gerbang perkahwinan akan aku hentikan kerana pernah aku ungkapkan bahawasanya aku akan berkhidmat untuk ibuku sehingga ke akhir hayatnya.  Dulu, pernah juga aku ungkapkan untuk menjadi seperti Rabi’atul Adawiyah walhal aku tidaklah dan mustahil untuk mencapai tahap ahli sufi.  Namun, andai itu yang diperkenankan Tuhan, aku redha.  Mungkin itu yang terbaik untuk aku.  Wallahu’alam…
 
Aku tetap optimis.  Insyaallah!

2 ulasan:

Nina Aman berkata...

selamat ulang tahun...moga dilindungi Allah sentiasa (=

BuRuuj berkata...

amin...untuk aman juga ;)