Khamis, Mac 14, 2013

Blood is Thicker than Water


11 Mac 1981.  Lahirnya seorang bayi perempuan comel dalam keluargaku. Diberi nama Aizawati, yang padaku agak glamour untuk tahun 80'an. Pernah aku tanyakan pada mak, dari mana dapat nama itu; mak pun tak tahu macamana boleh timbul idea menamakannya dengan nama itu. Yelah...kalau dah tertulis di Luh Mahfuz, memang itulah yang akan berlaku di bumi!

Seorang yang agak sensitif perasaannya. Pernah patah tangan ketika bergurau dengan rakan-rakan, pernah tersodok dagu ketika bermain denganku, selalu menyebelahi aku ketika aku dimarahi emak.  Dia juga penyimpan rahsia terbesarku.  Betapa rapatnya aku dengan dia sehingga ramai kawanku menyangkakan hanya kami dua beradik padahal aku ada 9 orang adik-beradik! Itulah dia kakak, sahabat dan juga teman.

Aku sayang dia dunia akhirat. Selamat Hari Lahir kakak, semoga Allah mengurniakan dikau kebahagiaan hakiki. Aminn... ;)

Tiada ulasan: