Jumaat, September 28, 2012

Borak-borak Sorey

"Hello mama, @#%&*cuk aner?" Tanya Alif.

"Hah? ucuk? mane mama tau. Umi acuh tak?" Balasku.

"@#%&*cuk aner?" Alif tanya sekali lagi

"Ko faham tak Alif cakap ape?" Kakak aku mula mengambil telefon daripada Alif.

"ntah." Jawabku ringkas.

"Bukan ucuk la, pak ucu mane Alif tanya." Kakak menjelaskan.

"ooo....ingatkan tanya ucuk dia mane.." Ujarku.

"Tak...aku tengah borak-borak dengan mak pasal kau. Dulu aku beranakkan Alif, kau  dapat keje kat Nestle, pastu, aku beranakkan Aqilah pulak, kau dapat keje kat Melaka pulak. Pastu mak cakap, kalau aku beranak lagi gaknya, Alif dapatlah pak ucu dia." Terang kakak.

"hahahaha...hai dah planning nak tambah lagi ke?" Usikku.

"Takdelah. Stop dulu, biar bebudak ni besor dulu." Balas kakak.

Sekarang ni, topik kawin dah selalu jadi bualan mak dengan kakak.  Mereka sangat risaukan aku yang bakal menginjak usia ke angka 30an masih belum ada kawan.

haihh...aku tak mampu nak kata apa. hmmm....

2 ulasan:

Nina Aman berkata...

InsyaAllah..Amin...Amin...Amin..Pandai anak buah tanya soalan ek..(=

BuRuuj berkata...

budak dh ada akal aman, mcm2 dia tanya. tp setakat ni, belum penat lg jawab soklan dia. "ucuk" tu bantal busuk dia aman, sbb tu mule2 ingatkan dia tanya bantal busuk dia, rupa2nya pak ucu..hihi.. ;) aminn...;)