Jumaat, Januari 06, 2012

Doa Mencintai Allah

 
















Ya Allah
Kurniakanlah untukku cintaMu
dan cinta orang-orang yang mencintaiMu
serta cinta yang dapat mendekatkan aku kepada cintaMu.

Ya Allah
Segala pemberianMu aku sayangi
jadikanlah ia kekuatan bagiku untuk mencintaiMu.
Segala yang engkau pisahkan dariku sedang ia sangat aku sayangi
jadikanlah ia ruang untuk cintaMu dalam diriku.

Ya Allah
Berikanlah kekuatan untuk mengutamakan cintaMu
berbanding cintaku kepada keluarga, harta dan air dingin ketika dahaga.

Ya Allah
Berikanlah kekuatan untuk mencintaiMu, para malaikat, nabi-nabiMu dan hamba-hambaMu yang soleh.

Ya Allah
Hidupkanlah hatiku dengan cintaMu
dan jadikanlah aku hambaMu yang Engkau cintai.

Ya Allah
Berikanlah aku kekuatan untuk mencintaiMu
sepenuh hatiku dan redha kepadaMu
dalam setiap usahaku.
Aminn....


Tiada ulasan: