Rabu, Julai 15, 2009

Keli Darat

Keli darat keli darat!!!
Ha....mari mari mari ei!!!!
Ah...sekor singgit sekor singgit!!!!
Dekat darat idup, dalam air mati!
Ah....mari mari mari!!!
Keli darat keli darat keli darat!!!
____________________________________________

Dah sebulan lebih aku tidak menulis di sini. Rindu, tapi tak tahu bagaimana nak mula. Cerita banyak di kepale tapi tak tersurat. Senin yang lepas, aku ke pasar malam. Dah lama jugak aku tak mampir di situ. Berjalan lalu sambil otak berfikir nak makan ape. Usai beli lontong kering, popia basah dan buah anggur, aku berjalan pulang. Dari jauh dah kedengaran suara pakcik itu. Keli darat keli darat!!!! Lalu di depan pakcik itu, aku berhenti seketika dan kemudian berjalan balik. Sepanjang perjalanan balik dari pasar sehinggalah ke rumah, pakcik itu telah membuat aku tersenyum. Kelakar, menarik, tapi tidak berjaya membuat aku membeli barang jualannya. Almaklumlah....aku dah 25 tahun. hehe...kalau ade anak kecik, aku beli kot! Dan akhirnya pakcik itu telah berjaya menjadi "spark plug" untuk aku menulis. Yeay!!!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

slamat kembali berblog

BuRuuj berkata...

azwan,
thank you! hihi..

Yana Ismail berkata...

hehe slmt kembali sis;)lama tk dgr cite..hehe

BuRuuj berkata...

princess yana,
awat akak xleh nk komen kt blog awak ek? huhu...