Jumaat, November 16, 2012

Bahasa Tuhan

Janganlah rasa mual dengan sikapku.  Aku hanya insan biasa yang punya banyak dosa dan noda.  Aku berazam untuk mengubah diri ini menjadi insan terbaik di pandangan Tuhan.  Andai aku kelihatan buruk di pandanganmu, biarkanlah aku.  Kerana aku tidak bisa memenuhi hasrat setiap insan dan ia adalah mustahil! 

Ibarat, seekor keldai bersama tuan dan isterinya.  Ada sahaja yang tidak kena di pandangan manusia yang melihat perbuatan mereka.  Hanya untuk memuaskan hati manusia yang memberikan pandangan, namun pandangan yang sama tidak kelihatan di mata insan lain.  Oleh itu, pandangan manusia itu adalah mustahil untuk dipenuhi.

Namun, pandangan Tuhan itu Maha Agung.  Walaupun banyak compang-camping, Tuhan tetap memandangnya dengan pandangan yang tidak pernah mengecewakan.  Cuma, hati ini sukar untuk menerima ketentuan-Nya.

Maka, belajarlah Bahasa Tuhan, agar kamu mengerti.

Tiada ulasan: