Rabu, Jun 13, 2012

Musim Bola

Aku tak tahu sejak bila mula meminati sukan bola sepak.  Kalau dulu, punyalah tak suka dan rasa sangat bosan menonton 22 orang berkejaran berebut sebiji bola selama 90 minit. Haihh~

Tapi sekarang, dah tak lagi.  Aku sanggup bersengkang mata menonton bola.  Aku dapat kepuasan kalau permainan tersebut menghiburkan. Macam malam tadi, perlawanan Malaysia-Singapura.

Sudah menjadi fitrah, kiasan termasuk di dalam hukum.  Begitu juga aku mengkiaskan Mohd Safiq Rahim dengan David Beckham.  Dulu, aku pernah melihat David Beckham kerap mendapat gol melalui sepakan percuma yang sangat cantik padaku.  Dan sepakan itulah meranapkan impian Argentina di Piala Dunia 2002.

Malam tadi, Safiq Rahim melakukannya sekali lagi seperti selalu. Cantik!!!
Semoga sentuhannya terus berbisa!



Walaupun sekarang ni musim Euro, tapi kat sini tengah musim durian! I love!!!! ;)

Tiada ulasan: