Selasa, November 22, 2011

Harimau vs Falcon

 Kredit gambar kepada Info & Ranking Bola Sepak Malaysia

Tahniah! Syabas! Aku amat bangga dengan permainan yang dipersembahan. Bagai nak luruh jantung ini menonton bola sepak sendirian. Namun, aku 'ditemani' jiran-jiran di seluruh taman ini yang turut sama menyaksikan perlawanan malam tadi. Jeritan, tepukan bergema setaman. ;)

Harimau dan Falcon cukup sinonim dengan ketenteraan. Harimau untuk Pasukan Gerak Khas (komando) dan Falcon untuk mana-mana kompeni dalam unit. Begitu juga dengan sukan. Kalau kita perhatikan, kekuatan setiap pasukan akan digambarkan dan ditafsirkan melalui perwatakan seekor haiwan. Begitu indahnya ciptaan Yang Maha Agung yang menciptakan. Aku sangat suka perasaan ini!

Kalaulah aku berada di kampung, betapa seronoknya kerana mak dan bapak akan teruja dengan semangatku. Begitu juga Alif (baru berusia setahun ketika itu) yang pernah mengekek ketawa tak henti-henti melihat telatah mak usu dia yang pada ketika itu sedang menyaksikan perlawanan badminton antara Koo-Tan dan Jung-Lee (kalau tak silap aku). Mungkin kelakar pada Alif ;)

Ternyata sukan telah menyatukan semua~

Tiada ulasan: