Rabu, September 24, 2008

Aku Melastoma decemfidum

Usai sudah pembentangan pagi tadi. Sepatutnya aku bentang jam 0930, tp aku punyer examiner pulak tak leh attend. so ditunda ke jam 1400 tanpa pengetahuanku. Aku cuma dikhabarkan oleh examiner bangsa sepet itu yang "the presentation will be postpond in the afternoon". Aku hanya mengiyakan saja. Then, pagi tadi organizer pulak cakap, aku 1st presenter. Mau terkejut beruk aku. Dahlah semalam aku kene buat semula slaid presentation. Setiap kali bentang kat supervisor, setiap kali itulah kene betulkan dan aku selalu jadi pening sebab setiap kali perubahan yang kene buat, mesti berbeza dengan apa yang dia suruh aku betulkan sebelumnya.

Dan semalam, aku dah tak tahan lagi. Akhirnya butir-butir permata gugur. Aku tak pandang sikit pun kat muka supervisor. Aku bukan isteri derhaka, aku cuma tak mahu dia tengok aku menangis. Aku cuma ada tak sampai 24 jam untuk buat semula dari awal. Aku pasrah. Dua orang labmate yang masih belum pulang, cuba menenangkan aku. Hmm....makin berderailah.... Seorang dari labmate aku kata, aku seorang yang penyabar dengan karenah supervisor tue. Aku redha.

Usai tarawikh, aku terus bersengkang mata dengan teknologi. Kadang-kadang aku rasa, kerja-kerja yang dari awal sia-sia begitu saja. Last-last, last minute jugak. Huh.... Dan seminggu ini aku memendam perasaan. Akhirnya, hari ini baru dapat aku luahkan.

Tiada ulasan: